طراحي لوگو در كرج با ما به شما بهترين راه حل هاي طراحي را ارائه مي دهد و به برند شما كمك مي كند كه به بهترين شكل خود را از لحاظ بصري ارائه دهد. مهم نيست كه صنعت و كسب و كار شما چيست، خدمات ما در طراحي لوگو در كرج خدمات تخصصي و اختصاصي ويژه اي براي شما است و باعث خواهد شد كه مخاطبان شما يك ديد كلي را از برند شما پيدا كنند. تيم طراحي لوگو ديزاينستان در محيطي كار مي كند كه در آن خلاقيت و رضايت مندي مشتريان بيش از هر چيزي حائز اهميت است.

لوگو چيست؟

لوگو يك علامت، نماد، علامت تجاري يا نشان است كه هويت يا مالكيت يك محصول، شركت، كمپين يا مفهوم را به عنوان يك عامل قابل يادآوري و اولين چيزي كه در ذهن مخاطبان مي نشيند. در حقيقت لوگو چيزيست كه برند شما را از رقباي شما متمايز مي‌كند. بنابراين اينكه تصوير شما بي‌همتا باشد و متفاوت از بقيه تصاوير موجود، بسيار مهم بوده و نكته ايست كه تمام شركتها و كمپاني‌ها درگير آن هستند.

لوگو را مي توان در بسياري از اشكال، اندازه و زمينه هاي مختلف استفاده كرد. به عنوان مثال، آرم يك هتل را مي توان بر روي كارت ويزيت يا منو چاپ كرد، بر روي يك دستمال يا لباس هاي كاركنان آن هتل و يا به عنوان علامت بزرگ نئون بر روي تابلوي ورودي آن هتل برجسته كرد.

ويژگي هاي اساسي يك لوگو خوب چيست؟

لوگو بايد ساده باشد تا بتواند وضوح طراحي آن را در زمينه هاي مختلف حفظ كند. اگر طراحي آن بيش از حد پيچيده طراحي شود، جزئيات آن ممكن است زماني كه آن را در مقياس هاي كوچك استفاده مي شود از دست داده مي شود. همچنين، يك طراحي لوگو ساده، آسان تر به ياد آورده مي شود و در نتيجه بلافاصله قابل شناسايي است. لوگو هاي برندهاي معروف دنيا كه توسط حرفه اي ترين طراحان دنيا به ثبت رسيده (مانند: nike , ebay , apple )، نشان دهنده بيشتر اين ويژگي هاي اساسي است.

عملكرد اصلي آرم چيست؟

لوگو بايد يك هويت فوري و به ياد ماندني داشته باشد و بايد با مخاطب هدف خود ارتباط مثبت داشته باشد. لوگو نشانه يا علامتي گرافيكي است كه سرمايه داران تجاري، موسسات و حتي اشخاص حقيقي، جهت ايجاد تمايز خود از ديگران در ديد عموم، از آنها استفاده مي‌كنند. لوگوها گرافيكي هستند (سمبول يا آيكون) و يا از نام تجاري سازمان يا موسسه تشكيل شده اند (لوگو تايپ يا ورد مارك).

تاريخچه طراحي لوگو

سابقه طراحي لوگوها به چندين هزار سال بر مي گردد. در طراحي هاي گرافيكي، طراحي نشانه يكي از تخصصهاي رايج و منحصر به فرد به شمار مي‌آيد. انسانهاي اوليه براي انتقال مفاهيم مثلا شكار در يك نقطه، علائمي را روي ديوار غارها ايجاد مي كردند. مصريان باستان ببراي مشخص كردن مالكيت حيوانات خانگي خود با مارك هيروگليف بر روي آن ها علامت مالكيت خود را ميزدند. روميان باستان و يونانيان از علامت ها براي شناساندن سفالگري خود از علائم استفاده مي كردند.

در ابتداي قرن بيستم با معرفي چاپ رنگ و تولد صنعت تبليغات، طراحي لوگو عمدتا از يك لغت نامه از تصاوير ملي، دريايي و كشاورزي استفاده مي شد. مردم به راحتي معناي اين نمادها را درك مي كردند. علامت هاي ملي (تاج، پرچم ها و نشان هاي ارتش) به معناي شرافت و موقعيت است، در حالي كه نمادهاي دريايي، طبيعي و كشاورزي (درياها، پرندگان زندگي، پرندگان، ساقه هاي گندم و حيوانات مزرعه) خلوص و طراوت را نشان مي دادند.

در گذشته نه چندان دور بر خلاف امروز، هيچ مفهومي از تبليغات هدفمند وجود نداشت و طراحان به طور آزادانه از تمام اين نمادها براي تبليغ هر محصولي استفاده مي كردند. براي مثال: سيگار، قبل از اينكه ارتباط آنها با بيماري ريه و سرطان را درك كنيم، از واژگان نمادين استفاده ميكردند تا كالاهاي خود را جذاب تر كنند.

چه ويژگي هاي مهمي براي طراحي لوگو بايستي در نظر گرفته شود؟

  • – ساده باشد
  • – با فرهنگ موضوع همخواني داشته باشد.
  • – قابليت تك رنگ شدن را داشته باشد (امروزه لوگوهايي براي يك محصول يا خدمات از يك شركت طراحي ميشوند كه نيازي به قابليت تك رنگ شدن ندارد، به
  • – كاربري لوگو در طولاني مدت توجه كنيد!).
  • – قابليت كوچك شدن در ابعاد ۱ سانتي متر را دارا باشد.
  • – ترجيحا داراي فرم هندسي باشد.
  • – وضوح عوامل مورد استفاده در نظر گرفته شود.
  • – تناسب عوامل مورد استفاده كاملا رعايت شود.
  • – منحصر به فرد باشد

منبع :  https://www.designestan.com/graphics/logo-design/